Entenem per cultura el conjunt d’actituds, valors, objectius i pràctiques que caracteritzen a una institució, organització o societat.

La cultura és un bé públic comú i, pensem que és un bé preferent, que compleix una funció essencialment social. Altres pensen que és un luxe o un bé de consum, i per això li posen un IVA del 21%.

En major o menor mesura, els diferents àmbits artístics i culturals que cal tenir presents en la programació i la difusió cultura serien: les arts visuals, la fotografia, el cinema, el disseny, l’arquitectura, el teatre, la dansa, el circ, la música, els llibres i l’edició, la cultura científica i la cultura popular i tradicional.

Fer cultura des de l’Ajuntament comporta, en primer terme, col·laborar amb els col·lectius, entitats i agrupacions que fan cultura, en algun dels seus vessants, i, especialment, establir uns acords de cooperació, en la mesura que siga assumible i s’acorde amb el conjunt d’associacions.

En segon lloc, caldrà establir, renovar o reforçar ponts de diàleg entre les diferents institucions culturals locals i l’administració, i des de l’Ajuntament amb les institucions de rang o àmbit més ampli (universitats, diputacions, Generalitat, Ministeri…) per a col·laborar en la programació, i entre els ajuntaments de la comarca o de les comarques pròximes, o altres agrupacions especialitzades, per a programar espectacles, exposicions i altres activitats de manera conjunta a fi que es puguen portar al poble a uns preus raonables, com és pràctica habitual entre els programadors culturals.

Les biblioteques, i especialment aquelles que són dinàmiques, com la municipal del Campello, són una aportació molt rellevant a la Cultura dels xiquets, dels jovers i universitaris i al llarg de tota la vida adulta.

Envia les teues propostes. Participa. Gràcies.